1 Mart 2010 Pazartesi

yazmıyor

'günah' olanla, 'ahlaki olmayan'ın -genel algıda- ayrı şeylermiş gibi yaşanıyor olmasını biri bana izah etsin lütfen..
ben bu konuda çok cahilim çünkü..

4 yorum:

lula dedi ki...

deneme 1.
şimdi misal, alkol neredeyse tüm dinlerde günahtır. yani kiminde sarhoş olacak kadar tüketmek, kimindeyse damlasını dahi ağıza almak yasaklanmıştır. ama ahlaken alkol tüketiminde bir ofsayt yoktur. (etrafa zarar vermediği müddetçe) bu durumda alkol tüketen birine ahlaksız diyemeyiz, ama günahkar diyebilir miyiz, onu da diyemeyiz. çünkü allah bizi başkalarını yaftalamaktan men etmiştir. bu durumda bu konuda birşey diyememekle birlikte, ne diyordum ben, heh, evet, alkol tüketmek dinen yasaklansa da ahlaken illegal değildir.

begüm dedi ki...

bu tamam..
peki tam tersi?

ki bu hususta en masum (ve ne yalan söyleyeyim en sevdiğim) örnek; kazıkçı hacı bakkaldır..

lula dedi ki...

"kazıkçı hacı bakkal" derken.. yani dinen illegal olanın ahlaklı varsaydığımız kişilerce yapılması mıdır? bu durumda da kazıkçı hacı bakkal, aslında yeterince dini bütün olmayabilir. çünkü nihayetinde bir diğer makalemde(!) de belirttiğim gibi hiç kimseyi yaftalayamayız. şu çok dindar, çok hacı, çok ihlaslı filan demek boşunadır. bütün bunlar mana aleminde cereyan eden şeylerdir ve biz vakıf olamayız. bu durumda "kazıkçı hacı bakkal"daki kazıkçı niteleme, hacı ise lüzumsuz sıfatlardandır..

begüm dedi ki...

yahu demek istediğim bu, evet..
adam hacı gerçekten, mini eteğe sinirlenip, 'gavura' mal satmayan ama dini(kendince) bütün, gül suyu kokan adam..
sıfatın içini elleriyle boşaltan, luzumsuzlaştıran kendisi..
yani;
etik olmayanın, dini bütün (sanılan) kişilerce yapılması ve bunların kendi giyindikleri yaftalarla, gönül rahatlığıyla ortalıkta salınmaları, asıl demek istediğim..
makaleler için teşekkürler, şımarıkça(ve gıyaben) soktuğum lafın bir omurgası oldu böylelikle..